4 اطلاعیه بروزرسانی و تخفیف‌های ویژه سایت :

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی

6,019 کسب و کار اینترنتی پشتیبان سایت دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
9 رای

بعد از اینکه مقاله راه اندازی فروشگاه اینترنتی رایگان رو داخل سایت قرار دادیم میخواهیم در مورد مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم. در این مقاله سعی میکنیم به بررسی مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی بپردازیم و تمام مراحل رو مورد بررسی قرار دهیم و در انتها به یک جمع بندی خوب و درست برسیم تا بتوانیم یک فروشگاه اینترنتی خوب راه اندازی کنیم.

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی

در این مقاله سعی می کنیم تمام مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی رو به صورت کامل و دقیق مورد بررسی قرار دهیم تا شما با دیدن این مراحل بتوانید به راحتی یک فروشگاه اینترنتی رو به صورت درست و دقیق بسازید و محصولات خود را برای فروش قرار دهید. در این بخش مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی را در قالب ۱۵ مرحله شرح داده ایم.

  • هدف از ساخت فروشگاه اینترنتی
  • محصولات که میخواهیم بفروشیم
  • مشتریان – بازار هدف
  • نوشتن بیزینس پلن
  • انتخاب برند و ثبت دامنه
  • انتخاب فروشگاه ساز
  • طراحی و پیاده سازی فروشگاه
  • گرفتن مجوزها
  • درگاه پرداخت
  • ارائه محصولات
  • تولید محتوا
  • جذب مخاطب و مشتری
  • پشتیبانی و جلب اعتماد
  • یک شبه پولدار شدن
  • صبر و حوصله

۱۵ مراحله ساخت فروشگاه اینترنتی

۱- هدف از ساخت فروشگاه اینترنتی
اولین و مهمرین مرحله از مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی همین هدف فروشگاه است. واقعا هدف شما از زدن فروشگاه چی هست و میخواید چیکار کنید. واقعا اگر بتونید هدفتون رو مشخص کنید خیلی چیزهای دیگه هم مشخص می شود. چون به شخصه دیدم در این چند سال اکثریت هدفی خاصی نداشتن و گفتن یک فروشگاه اینترنتی بزنیم. (به قول خودشون خوبه یک فروشگاه اینترنتی داشته باشی) پس تا می تونید فکر کنید ببینید اصلا هدف از ایجاد فروشگاه اینترنتی چی هست. 

۲- محصولات که میخواهیم بفروشیم
بعد از اینکه هدف از راه اندازی فروشگاه رو متوجه شدید و مشخص کردید چرا میخواید فروشگاه اینترنتی بزنید باید فکر کنید میخواید چه محصولی رو به فروش برسونید. این موضوع به شدت مهم است. شاید در ابتدا بگید حالا یه چیزی میفروشیم ولی این بدترین کار ممکن است. قبل از هزینه کردن (هزینه معنوی و مالی) باید بدونید چی میخواید بفروشید.

۳- مشتریان – بازار هدف
به نظرم این گزینه مهمترین مرحله از مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی است. شما باید بدونید این جنس و محصولی که می خواهید بفروشید بازار هدفش چه کسانی است. باید مشخص کنید چه کسانی میخواهند از شما محصول خریداری کنید. پس تا میتونید به صورت ریز به ریز اینا رو یادداشت کنید. مثلا منی که میخوام لوازم تفریحی بفروشم باید در مرحله قبلی مشخص کنم چه لوازمی میفروشم و چه کسایی این محصولات رو خریداری می کنند. پس تا می تونید به صورت دقیق و درست بنویسید چه کسایی مشتری شما هستند. وقتی شما بدونید بازار هدفتون چه کسانی هستند می تونید بهتر فروش داشته باشید و کارتون به شدت راحتر می شود.

۴- نوشتن بیزینس پلن
متاسفانه بیش از ۹۰ درصد فروشگاه های ایرانی اصلا چیزی به نام بیزینس پلن ندارند یا اصلا نمیدونند چی هستش، دوستان عزیز هر کسب و کاری چه فیزیکی چه آنلاین و تحت بستر اینترنت باید بیزینس پلن داشته باشد. اگر نمیدونید بیزینس پلن چی هست و به چه دردی میخورد پیشنهاد میکنم این مقاله رو کنار بذارید و برید دو مقاله همه چیز در مورد بیزینس پلن BP و ۱۳ مرحله تا نوشتن بیزینس پلن رو مطالعه کنید. بعد از اینکه این دو مقاله رو مطالعه کردید دوباره بیایید این مقاله رو مطالعه کنید.

۵- انتخاب برند و ثبت دامنه
بعد از اینکه بیزینس پلن خودتون رو نوشتید باید به فکر نام برند و ثبت دامنه باشید اگر میخواهید از اول حرفه ای و درست کار کنید باید یک برند خوب و دامنه قابل قبول رو انتخاب کنید. اگر در مورد دامنه و نحوه ثبتش چیزی نمیدونید پیشنهاد میکنم سه مقاله دامین چیست؟ – انواع پسوند دامنه، انتخاب دامنه مناسب و راهنمای ثبت و خرید دامین رو مطالعه کنید.

۶- انتخاب فروشگاه ساز
تا این لحظه ما کارهای مهمی رو انجام داده ایم مثل انتخاب محصول، نوشتن بیزینس پلن و انتخاب برند، در این مرحله باید مشخص کنیم فروشگاه اینترنتیمون رو با چه چیزی میخوایم پیاده سازی کنیم. پیشنهاد میکنم از فروشگاه سازهای رایگان استفاده کنید. تعدادی فروشگاه ساز عالی وجود دارد که می توانید از بین اونها یکی رو انتخاب کنید یک مقاله در این زمینه در سایت منتشر کردیم با عنوان بهترین فروشگاه ساز رایگان که پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید.

۷- طراحی و پیاده سازی فروشگاه
بعد از اینکه فروشگاه ساز مورد نظرتون رو انتخاب کنید باید شروع به طراحی و پیاده سازی کنید. اگر میخواید به کسی دیگه این کار رو بسپارید یه خوبی هایی دارد و تعدادی معایب، خوبی اش اینه که خیلی سریع فروشگاه شما آماده می شود و خودتون زیاد درگیرش نیستید اما چند عیب دارد که هزینه زیادی باید متقبل شوید و اینکه بعدا برای هر کاری باید هزینه زیادی پرداخت کنید. پس بهتره خودتون دست به کار شوید و دو هفته وقت بذارید و فروشگاه اینترنتی رو خودت درست کنید. اصلا کار سختی نیست و اگر نمیدونید باید چیکار کنید پیشنهاد میکنم به دو صفحه آموزش وردپرس و آموزش ووکامرس مراجعه کنید.

۸- گرفتن مجوزها
به یکی دیگر از مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی رسیدیم. در این مرحله فروشگاه کاملا آماده شده است و باید مجوز های لازم رو دریافت کنید. اصلا جای نگرانی نیست چون شما می تونید شروع به فعالیت کنید و کم کم این مجوزهای رو دریافت کنید. اگر در مورد مجوزهای فروشگاه اینترنتی چیزی نمیدونید پیشنهاد میکنم مقاله آیا فروشگاه اینترنتی نیاز به مجوز دارد رو مطالعه کنید. شما باید ابتدا نماد اعتماد الکترونیکی رو دریافت کنید و بر اساس صنفی که دارید مجوز صنف رو هم بگیرید.

۹- درگاه پرداخت
یکی از مراحل آسون از مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی همین گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی است و نمیدونم چرا اکثریت یه ترسی از این کار دارند با اینکه به شدت کار آسون و راحتی است. اگر نمیدونید چطور درگاه پرداخت بگیرید پیشنهاد میکنم مقاله ساخت درگاه پرداخت اینترنتی رو مطالعه کنید. در این مقاله به صورت کامل نحوه گرفتن انواع درگاه های پرداخت رو آموزش دادم و در مورد درگاه های پرداخت صحبت کامل انجام شده است. 

۱۰- ارائه محصولات
تا این لحظه تقریبا فروشگاه اینترنتی ما آماده شده است حال وقت آن رسیده که شروع به ارائه محصول در سایت کنیم. دوستان عزیز تا می توانید محصولات رو با جزییات دقیق داخل سایت قرار دهید. سعی کنید از عکس های با کیفیت و اختصاصی برای محصول خود استفاده کنید. کاربر فرق کار خوب و کار بد رو متوجه می شود. پیشنهاد میکنم هم رو این بخش بیشتر کار کنید چون اگر محصولات رو بد ارائه بدید خریدار کمتری دارید. پیشنهاد میکنم مقاله مشخصات یک سایت حرفه ای رو مطالعه کنید.

۱۱- تولید محتوا
به جای حساس و مهم کار رسیدیم اون هم تولید محتوا است. شاید بپرسید یعنی چی، یعنی شما برای هر محصول که میخواهید بفروشید باید به صورت جداگانه در بخش وبلاگ یا مگ سایتتون محتوایی تولید کنید. اگر میخواهید بدونید چه طور باید محتوا تولید کنید پیشنهاد میکنم مقاله محتوای یک سایت خوب رو مطالعه کنید.

۱۲- جذب مخاطب، مشتری و بازاریابی پیوسته
بعضی ها که یکیش خودم هستم (قبلا اینجور بودم) فکر میکردم خب من کل کارها رو انجام دادم الان مشتری باید بخرد و من پول دار بشم. دوستان وقتی شما موفق می شوید که مخاطب جذب کنید. پشت سر هم کار بازاریابی انجام بدید و این بحث رو رها نکنید اگر در مورد بازاریابی چیزی نمیدونید میتونید سری مقالات آموزش بازاریابی که در سایت قرار دادیم رو مطالعه کنید. 

۱۳- پشتیبانی و جلب اعتماد
یکی دیگر از مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی که بعد از اولین فروش ها است و باید به شدت بهش توجه شود همین بحث پشتیبانی و جلب اعتماد است. یک فروشگاه تا وقتی مشتری نداشته باشد به درد هیچی نمیخورد. پس تا می توانید روی این مسئله تمرکز کنید و پشتیبانی و خدمات خوب به مشتری بدید تا مشتری هم شما رو به بقیه معرفی کند.

۱۴- یک شبه پولدار شدن 
این سه گزینه آخر شاید به مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی ربطی نداشته باشند اما به نظرم به شدت مهم هستند و باید واقعا توجه ویژه بهشون شود. اگر شما خدمات خوب ارائه ندهید مشتری وجود ندارد و ساخت فروشگاه هیچ ارزشی برای شما ندارد. یکی از بحث های خیلی داغ بین بقیه این است که آقا فروشگاه اینترنتی بزن و یک شبه پولدار شو، واقعا اگر با این دید وارد این حوزه می شوید همین الان بهتون قول میدم شما شکست خورده اید و اصلا وارد نشوید. اما اگر شما اعتقاد دارید اگر درست کار کرد و کم کم یاد گرفت که چیکار کرد بهتون قول میدم بعد از چند مدت میتوانید به درآمد باور نکردنی برسید. 

۱۵- صبر و حوصله
این گزینه آخر رو نمیخواستم وارد این لیست کنم و تا آخرین لحظه هم قرار نبود قرار بدم اما با خودم فکر کردم هر کاری به صبر و حوصله نیاز دارد اگر این دو نباشد هر کاری به احتمال زیاد با شکست روبرو خواهد بود. دوستان هر کاری نه ساخت فروشگاه اینترنتی، به صبر و حوصله نیاز دارد اگر شما این دو رو در کار خود رعایت نکنید و نداشته باشید احتمال زیاد به خواسته خودتون نمیرسید. حالا بحث ما فروشگاه اینترنتی است شاید در چند ماه اول فروشی نداشته باشید اما اگر کار درست و دقیق انجام داده باشید کم کم کارتون رشد می کند و پیشرفت می کنید. 

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟ و راه های بررسی و افزایش آن

1 رای 1 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 51 vote, average: 5٫00 out of 5
1,208
توضیحات بیشتر
PhpMyAdmin

PhpMyAdmin چیست ؟

3 رای 3 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 53 votes, average: 5٫00 out of 5
7,023
توضیحات بیشتر

درگاه پرداخت واسط

5 رای 5 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 55 votes, average: 5٫00 out of 5
6,532
توضیحات بیشتر
آموزش کامل طراحی وب سایت
فارسی سازی قالب و پلاگین
پیاده سازی سایت شخصی
قالب وردپرس خبر خوب
قالب انفولد
قالب وردپرس فلت آستیک
نظرات شما + ۵
  • م​ع ۰+
    محـمد عبـدی چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    ممنون از مقاله خوبتون.
    برای تأمین امنیت سایت فروشگاهی باید چه کارهایی انجام بدیم؟؟

    پاسخ دهید
    • م​ه ۱+
      محمد همتی پشتیبان سایت چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷

      خواهش میکنم
      ببینید ابتدا سایت رو در هاستینگ های که از لحاظ امنیت وضعیت خوبی دارند قرار بدید
      بعد اطلاعات یوزر مدیریت رو اصلا admin و چیزای این شکل نزنید
      پسورد قوی و پیچیده انتخاب کنید
      پلاگین های امنیتی استفاده کنید
      از افزونه و قالب های نال شده استفاده نکنید
      .
      سعی می کنم حتما یک مقاله در این زمینه بنویسیم

      پاسخ دهید
  • پ​د ۰+
    پدرام دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷

    باسلام.من یک سایت فروشگاهی دارم راه اندازی می کنم. پلاگین امنیتی هم ایجادشده و هاست و دامینتون هم اوکی کردم.محصولات هم بارگذاری شده است . الان چه مراحل دیگه ای باید طی کنم تا سایت بیاد روی هاست؟ منظورم از نظر فنیه.

    پاسخ دهید
    • م​ه ۰+
      محمد همتی پشتیبان سایت سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷

      خب کارهاشو انجام دادید
      بیارید رو هاست

      پاسخ دهید
  • D​e ۰+
    DeadLord سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷

    عالی بود . ممنون !

    پاسخ دهید
ارسال نظر ۵

به کمک نیاز دارید? با ما تماس بگیرید
برای دانلود نام و ایمیل خود را در بخش زیر وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید
جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد